19. 10. 2007

Držák AA baterií - pozor na to..

Tak jsem dnes něco podnikal s tužkovými akumulátory NIMH. Abych je spojil, použil jsem držák baterií na obrázku. Koupil jsem ho kdysi dávno bůhví kde..



Akumulátory které jsem použil byly plně nabity tzn. kolem 1,3V na článek. Dohromady to tedy dělá nějakých 5,2V. Odebíraný proud byl 0,6A, pro akumulátory 2400mAh tedy žádná velká zátěž.. Přesto mi zařízení které potřebovalo 4,8 až 5V stále vypínalo z důvodu nízkého napětí...jak je to možné??
Vzal jsem tedy voltmetr a změřil celkové napětí na konektoru držáku a ejhle - napětí jen asi 4,3V..změřil jsem tedy článek po článku, jestli některý z aku není vadný...nebyl...všechny články i při proudu 0,6A držely napětí kolem 1,3V...tak hergot neumím počítat nebo co???
Pak jsem si ještě všiml, že to pouzdro nějak divně hřeje..
Po chvíli dalšího bádání záhada vyřešena...na každé pružince přitlačující akumulátor je při proudu 0,6A úbytek mezi 200 až 250mV !!! Při čtyřech pružinkách tedy úbytek skoro 1V !

Pozor tedy na to! Tento držák je použitelný tak maximálně pro baterky do hodin, ale rozhodně ne pro výkonnější aplikace... Pokud máte tip na nějaký použitelný držák budu rád..:)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Baterie je možno koupit s páskama, tyto se prostě sletují.