1. 7. 2007

PC interface pro TS-570D


Potřeboval jsem ovládat transceiver Kenwood TS-570D pomocí počítače, abych mohl plně využívat funkcí různých PC staničních deníků a různých programů pro správu pamětí. TS-570ka je sice od výroby obdařena přímo konektorem RS232, takže stačí TRX s PC propojit vhodným sériovým kabelem a hotovo, ale toto řešení mi nevyhovovalo z důvodu brumu, který vznikal při propojení země PC a TRX. Bohužel se mi nikde nepodařilo najít vhodné zapojení s optočleny přímo určené pro TS-570, pustil jsem se tedy do vývoje "na vlastní pěst"

Zapojení vychází ze zapojení otištěném v 98/4 str.22 ale vzhledem k některým specifikum bylo třeba zapojení upravit.

1.) TS-570ka používá logické úrovně RS-232 nelze tedy použít zapojení pro "Kenwood" inzerované v . (úrovně TTL) Je třeba použít upravené zapojení v označené "interface PC - TNC"

2.) V je zapojení uvedeno pro konektor CANON 25, já jsem použil CANON 9 - bylo nutno změnit číslování konektorů

3.) Bylo nutno dodělat externí napájení interfejsu z důvodu, že TS-570ka nemá na výstupech RTS a CTS stálou přítomnost napětí a nelze tedy tyto signály usměrnit a použít na napájení optočlenů.

4.) Přidání LED diod pro lepší informaci o stavu interfejsu.

Zde je ke stažení upravené schema

Napájení je "vytaženo" z konektoru "AT" na zadní stěně transceiveru - výhodou je automatické zapnutí interfejsu spolu s TRX.

Propojovací kabel mezi TRX a interfejsem je křížený (tzv. nullmodem) Jest to pro zachování kompatibility - pokud interfejs vyřadíte, lze tento kabel přímo "zapíchnout" do PC. Kabel mezi interfejsem a PC je přímý.

Zde je výsledek:

Žádné komentáře: