11. 11. 2011

PMSDR

V Radioamatérovi jsem již dříve zahlédl inzerci na PMSDR od Martina IW3AUT a toto SDR rádio mě zaujalo. V červnu ve Friedrichshafenu jsem navštívil stánek, kde osobně IW3AUT toto softwarové rádio prezentoval a prodával. Měl jsem velké dilema, jestli si ho koupit či ne. Nakonec Martin OK1FZM který byl ve Fridrichu se mnou řekl "Jestli si chceš hrát, tak si to kup..." A já si hrát chtěl, tak jsem si to koupil.. :-)

PMSDR se prodává jako základní deska přijímače a dají se přikupovat další doplňky. Hliníková krabička - stříbrné a černé provedení, modul displeje, switchboard, downconvertor a další.
Já jsem přikoupil černou krabičku, modul displeje (je to hezčí) a switchboard. Modul switchboard rozšíří PMSDR tak, že se k němu kromě antény dá do druhého BNC konektoru připojit i normální transceiver a po propojení s ovládáním klíčování prohánět VF výkon do společné antény a používat PMSDR jako druhý přijímač rádia.

Na deskách jsou osazeny veškeré SMD součástky a zbývá dodat jen pár klasických součástek a konektory.Doosazení je otázkou asi jedné hodiny.. Práce není složitá a není jí moc, ale trafopáječkou bych se do toho přeci jen raději nepouštěl.
Po sestavení a připojení USB jsem se nejdřív trochu vylekal, protože displej jen modře svítil a neukazoval žádná písmenka, ale pak jsem přišel nato, že je jen nutno "zakroutit" správným trimrem na desce a nastavit kontrast znaků..... No a je to... o dalším testování a peripetiích až v dalším příspěvku :-)


Žádné komentáře: